Psykologi 1+2
  • Psykologi 1
    • 1: Psykologiens historie
    • 2: Psykologi i dag: forskning og praksis
    • 3: Persepsjon
    • 4: Menneskets utvikling
    • 5: Behov og emosjoner
    • 6: Personlighetsutvikling
    • 7: Hukommelse, intelligens og kreativitet
    • 8: Læring, motivasjon og læringsstrategier
    • 9: Psykologiens biologiske grunnlag
    • 10: Evolusjonspsykologi
    • 11: Livskvalitet
    • 12: Kriser
    • Lydbok
  • Psykologi 2
    • 1: Moderne psykologi
    • 2: Sosialisering og sosial kompetanse
    • 3: Grupper og gruppedannelse
    • 4: Roller
    • 5: Påvirkning og endring av holdninger
    • 6: Ledelse
    • 7: Konflikt og konfliktløsning
    • 8: Kommunikasjon og språk
    • 9: God kommunikasjon
    • 10: Massekommunikasjon
    • 11: Psykisk helsetjeneste og krisepsykiatri
    • 12: Psykisk helsearbeid - forebygging og behandling
    • 13: Psykiske vansker og lidelser
    • Lydbok
    • Rettelser
    • Eksamen
  • Lærersider Psykologi 1
  • Lærersider Psykologi 2
  • Psykologi 1 og 2 (2010/2011)

Tekstoppgave: Lærer Bjørndals metode

I avisen BT sto det i januar 2011 en artikkel om mobbing på skolen. Les hvordan læreren tok tak i dette problemet.

Diskuter deretter denne måten å hindre mobbing på.

 

1. Hva syns du om denne måten å hindre mobbing på? Begrunn svaret ditt.

2. Kunne dette fungert ved en tilsvarende situasjon i din klasse?

 

Nettressurser

  • Lærer Bjørndals metode

    http://www.bt.no/meninger/kommentar/kommentar_arkiv/eilertsen/Larer-Bjorndals-metode-1755029.html
    (bt.no)
  • Kontakt oss
  • Nødvendig programvare
  • Rettigheter
Cappelen Damm